8 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Οι μαθητές για τη Δημοτική Αρχή, απλά αριθμοί που συμπληρώνουν τμήματα
Χωρίς διαβούλευση, με επιλεγμένους συνομιλητές, χωρίς αυτούς που άμεσα αφορά το θέμα, η δημοτική αρχή αποφάσισε σε κλειστά γραφεία, τον επαναπροσδιορισμό νέων ορίων για τα δημοτικά σχολεία, υπολογίζοντας για άλλη μια φορά τους μαθητές ως αριθμούς.
Μόνη δημόσια αναφορά του Δημάρχου για τη λειτουργία του νέου 6ου Δημοτικού Χολαργού, η απάντηση σε ερώτημα μας στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Μόλις λίγες μέρες πριν την έναρξη των εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά, έτσι έμαθαν γονείς και εκπαιδευτικοί, ότι η δημοτική αρχή προωθεί την πρόταση του προσδιορισμού νέων ορίων και να ισχύσουν αυτά όχι μόνο για τα παιδιά της Α’ τάξης του Δημοτικού, αλλά και για τις υπόλοιπες. Με αποτέλεσμα δλδ να μεταφερθούν μαθητές όλων των τάξεων, από όλα τα όμορα σχολεία στο νέο 6ο Δημοτικό.
Κρυμμένος πίσω από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β Αθήνας που έχει την ευθύνη της τελικής απόφασης, δε συμβουλεύτηκε τους Διευθυντές των σχολείων τα όρια των οποίων θα επηρεαστούν, αλλά δε συνομίλησε ούτε και με τους Συλλόγους Γονέων αυτών.
Με την ίδια τακτική που ανακοίνωσε ότι θα μεταφέρει το 3ο Δημοτικό στον Πολωνικό Σχολείο, για να το πάρει αμέσως, πίσω με τις πρώτες ισχυρές αντιδράσεις των γονέων, αφού δεν είχαν ερωτηθεί ποτέ γι αυτό, ούτε είχαν καταθέσει τη γνώμη τους.
Με την ίδια τακτική που έφερε τη δημιουργία του 19ου τμήματος στο 1ο Δημοτικό Χολαργού ψάχνοντας να διαμορφώσει αίθουσα μέσα στο σχολείο μετά τον αγιασμό. Που κατήργησε το γραφείο της διεύθυνσης του σχολείου και την αίθουσα ένταξης.
Με την ίδια τακτική που επί σειρά ετών αρνούνταν να συνομιλήσει με τη σχολική κοινότητα του 1ου Λυκείου Χολαργού, εν όψει του μεγάλου έργου. Κι έφτασε τέλη Αυγούστου πάλι λίγο πριν τον αγιασμό να παίρνει τις τελικές αποφάσεις της συστέγασης Γυμνασίου και Λυκείου αφήνοντας και 80 παιδιά μέσα στο εργοτάξιο. Και χρειάστηκε να έρθει το lockdown για να σώσει τα χειρότερα.
Με την ίδια πάντα τακτική που ο Δήμαρχος εφαρμόζει σε όλα τα θέματα, αποφεύγοντας με κάθε τρόπο και δικαιολογία τη διαβούλευση με τους δημότες, είτε από φόβο, είτε από πεποίθηση, με αποκορύφωμα την ακραία εκτός κανονισμού και εκτός νόμου απαγόρευση συμμετοχής δημοτών στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Δυστυχώς τη χαρά στην είδηση της ίδρυσης των τεσσάρων σχολείων που έγιναν ΦΕΚ το καλοκαίρι, διαδέχεται τώρα σιγά σιγά, ο έντονος προβληματισμός για τη λειτουργία τους.
Προβληματισμός για τα εκτάκια που θα μεταφερθούν στο μισθωμένο κτίριο της Ναυαρίνου και θα αποφοιτήσουν από το Δημοτικό, όχι όμως από αυτό που έχτισαν τις αναμνήσεις της σχολικής τους ζωής τα προηγούμενα πέντε χρόνια.
Ανησυχία για τα μικρότερα, τους φετινούς μαθητές της Α’ και της Β’ τάξης που αμφίβολο είναι αν προσαρμόστηκαν σε μία τόσο δύσκολη χρονιά, και θα κληθούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.
Για τα παιδιά των άλλων τάξεων που θα χάσουν τις παρέες τους χωρίς να καταλαβαίνουν το γιατί, που μπορεί να το εισπράξουν ακόμη και ως τιμωρία.
Για τις αντιπαιδαγωγικές προτάσεις που ακούγονται. Για το χρόνο που ήδη πέρασε και δεν αξιοποιήθηκε για την επιδίωξη μίας όσο το δυνατόν πιο κοινά αποδεκτής λύσης.
«Πήρατε 4 ιδρύσεις νέων σχολείων. Αλήθεια ξέρετε τι να τις κάνετε»; ρωτήσαμε τον περασμένο Νοέμβριο το Δήμαρχο. Απάντηση καμία. Και τώρα η γνωστή τακτική του να τρέχει να βρει που θα βάλει πάλι τα παιδιά, υπολογίζοντάς τα, πάντα ως αριθμούς και μόνο.