Φεστιβάλ Παπάγου – Χολαργού: Παραστάσεων συνέχεια

Φεστιβάλ Παπάγου – Χολαργού: Θα συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για τις εκπληκτικές παραστάσεις που θα φιλοξενηθούν  φέτος στο φεστιβάλ Παπάγου Χολαργού. Ετοιμαστείτε για μια σειρά από συναρπαστικές παραστάσεις που θα σας συνταράξουν και θα σας εμπνεύσουν! Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες λεπτομέρειες

Αλέκα Κανελλίδου “Για σας τραγουδάω”

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού Αλέκα Κανελλίδου σε δύο σπάνιες, “συλλεκτικές” εμφανίσεις που θα κάνουν αίσθηση, την Τρίτη 25 Ιουνίου στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη και την Πέμπτη 4 Ιουλίου στο Κηποθέατρο Παπάγου στην Αθήνα.

Ξαφνικά φέτος το καλοκαίρι, μία εμφάνιση έρχεται να επισκιάσει όλο το θόρυβο της νύχτας. Η σπουδαία Αλέκα Κανελλίδου, εμβληματική μορφή της δεκαετίας του 70, με μοναδικά αισθαντική φωνή και διακριτική σκηνική παρουσία, θα πραγματοποιήσει το 2024 λίγες επιλεγμένες συναυλίες μαζί με εξαιρετικούς μουσικούς.

Μετά από τις sold out παραστάσεις στο θέατρο Άλσος το χειμώνα, εμπλουτίζει το πρόγραμμά της με την ανεμελιά που χαρακτηρίζει την καλοκαιρινή ραστώνη, σε ατμοσφαιρικούς συναυλιακούς χώρους.

Η Αλέκα Κανελλίδου θα ερμηνεύσει τραγούδια που ερωτευτήκαμε, τραγούδια που σημάδεψαν στιγμές και φάσεις της ζωής μας και θα αποδείξει για ακόμη μία φορά τη μοναδική της θέση στην ελληνική δισκογραφία και τις καρδιές μας.

Μπαμπάδες με ρούμι

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2024

«Μπαμπάδες με ρούμι» η θρυλική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου + Μιχάλη Ρέππα με τα αλλεπάλληλα sold out και το χιούμορ που σκοτώνει, βγαίνει σε καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα!

Πρωταγωνιστούν : Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και η Κωνσταντίνα Μιχαήλ.

Μα τί είναι αυτοί οι «Μπαμπάδες» επιτέλους ;

Είναι μία αιχμηρή σάτιρα, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996 και διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία. Μία κοινωνία που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι δυστυχώς μεγαλύτερη από τον εαυτό της, «πιο μικρή» στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική, προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της.

Φυσικά έχουν μεσολαβήσει πολλά από τότε. Μία νέα χιλιετία ξημέρωσε και μία νέα πραγματικότητα εγκαταστάθηκε ανάμεσά μας. Ανατροπές, ματαιώσεις σχεδίων, αμέτρητα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επαναπροσδιορισμοί ζωής και πολλή αταξία. Η αλλαγή ταξικής ταυτότητας που πολύς κόσμος επιδίωξε άρχισε να επιφέρει ζημίες αντί για κέρδη. Σπίτια «έκλεισαν», αλυσίδες μαγαζιών έπνιξαν τους ιδιοκτήτες τους. Οι ανύπαρκτες αρχές παρέμειναν όμως το ίδιο σταθερές και ίσως και πιο εγκληματικές. Δεν ακούγεται συχνά ο όρος «κρίση συνείδησης». Εμεινε σκέτη η «κρίση».

Η ιστορία των 5 ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της παράστασης είναι στην εποχή μας μία μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι πλέον πρόσωπα που ανήκουν στη σφαίρα του ρεαλισμού, αφού πήδηξαν έξω από τις σελίδες του έργου. Είναι κινούμενα εγκλήματα που συναντάμε και χαιρετάμε καθημερινά ανυποψίαστοι για το τί μπορεί να κρύβουν «στην κουζίνα τους».

Και τι κάνουν τελικά αυτά τα ανόητα καθάρματα;

Σερβίρουν κάτι υπέροχους «Μπαμπάδες με ρούμι» με λιγουλάκι δηλητήριο και …όποιον πάρει ο χάρος. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν και κοιμούνται ήσυχοι υφαίνοντας ένα γλυκό σχέδιο αλληλοεξόντωσης.

Οκτώ γυναίκες, του Ρομπέρ Τομά

ΔΕΥΤΕΡΑ, 15 ΙΟΥΛΙΟΥ, 2024

Μια έπαυλη. Ένα πτώμα. Οκτώ γυναίκες. Κανένα άλλοθι.

Εσύ μπορείς να βρεις τη δολοφόνο;

Η διάσημη αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά «Οκτώ Γυναίκες» ταξιδεύει φέτος το καλοκαίρι σε ολόκληρη την Ελλάδα για να προσφέρει άφθονες δόσεις γέλιου, μυστηρίου και ανατροπών, σε ένα ρεσιτάλ ερμηνειών από μια αχτύπητη γυναίκεια dream team: Υρώ Μανέ, Γιώτα Φέστα, Τάνια Τρύπη, Φωτεινή Ντεμίρη, Ευγενία Δημητροπούλου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Ευγενία Ξυγκόρου, Μαρίζα Τσάρη.

Ο πολιτιστικός οργανισμός «Λυκόφως», μετά τις μεγάλες καλοκαιρινές επιτυχίες «Αντιγόνη» το 2022 (ρεκόρ δεκαετίας προσέλευσης στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου) και «Οιδίπους επί Κολωνώ» το 2023, προτείνει για το καλοκαίρι του 2024 την πασίγνωστη και πολυβραβευμένη θεατρική αστυνομική κωμωδία του μετρ του θεατρικού μυστηρίου Ρομπέρ Τομά που πρόσφατα μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον σπουδαίο Φρανσουά Οζόν.

Η παράσταση παρουσιάζεται με τη σκηνοθετική υπογραφή του Χρήστου Σουγάρη, σκηνοθέτη των μεγάλων επιτυχιών «Η Αυλή των Θαυμάτων: το μιούζικαλ», «Scrooge and ghosts and rock and roll» και «Τρωάδες».

Ο κατά φαντασίαν ασθενής του Μολιέρου

Σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη & Μανώλη Δούνια

Πέμπτη 18 & Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

Την εκρηκτική κωμωδία του Μολιέρου «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» σκηνοθετούν και διασκευάζουν φέτος το καλοκαίρι ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας. Μετά από τον «Δον Ζουάν» το 2009 στο Εθνικό Θέατρο και τον «Ταρτούφο» το 2016, συνεχίζουν τη μελέτη τους πάνω στον κορυφαίο Γάλλο δραματουργό, ο οποίος, μέσα πάντα από το πρίσμα της κωμωδίας φώτισε τα σκοτάδια της ανθρώπινης ψυχής, κατανόησε την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση και δημιούργησε χαρακτήρες με οικουμενική εμβέλεια και έργα που παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα.

Με τον «Κατά Φαντασίαν Ασθενή» ο Μολιέρος βάζει στο στόχαστρό τη τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Σατιρίζει τους «ειδήμονες» της εποχής του που κρύβονταν πίσω από πομπώδες φράσεις και φανταχτερές ορολογίες πασχίζοντας έτσι να καμουφλάρουν την ανεπάρκεια των γνώσεών τους και το γεγονός ότι πάνω από τον ιπποκράτειο όρκο βάζουν το κέρδος και το προσωπικό συμφέρον.

Ο Μολιέρος – ως ένα από τα λαμπρότερα επαναστατικά πνεύματα της εποχής του – δεν μένει μόνο εκεί, αλλά κάνει και ένα πολιτικό σχόλιο καταγγέλλοντας κάθε μορφή εξουσίας και ασκώντας έντονη κριτική στη γαλλική κοινωνία και στα κακώς κείμενά της. Με ανάλαφρο αλλά καυστικό τρόπο, τα βάζει με τις παντός είδους αυθεντίες που τυφλωμένοι από αλαζονεία και έχοντας κατακτήσει προνόμια και εξουσία, υποτιμούν και καταπιέζουν τον απλό πολίτη.

Κατά τραγική ειρωνεία ο «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» ήταν το κύκνειο άσμα του. Το 1673, λίγο μετά την τέταρτη παράσταση του έργου στην οποία πρωταγωνιστούσε, ο Μολιέρος – άρρωστος και προδομένος από τους γιατρούς – πέθανε στα παρασκήνια. Η παράσταση, που θα παρουσιαστεί σε μεγάλα θέατρα της Αθήνας και θα περιοδεύσει σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτελεί την ένατη συνσκηνοθεσία του Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια μετά τις εξαιρετικά επιτυχημένες παραστάσεις «Μήδεια», «Μη σου τύχει», «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας», «Οθέλλος», «Αντιγόνη», «Ιφιγένεια», «Ταρτούφος» και «Μόνος με τον Άμλετ».

Το έργο

Στο κωμικό μικροσκόπιο του Μολιέρου μπαίνει ένας αριστοκράτης, ο Αργκάν, ο οποίος ζει μια άνετη ζωή μέσα στον πλούτο και στα προνόμια. Θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του κόσμου και καταδυναστεύει τους γύρω του απαιτώντας να υπηρετούν τις παραξενιές και τα καπρίτσια του. Παρ’ όλα αυτά, και ο ίδιος ο Αργκάν υποφέρει καθώς νιώθει ότι κάτι τού φταίει. Τρομερά υποχόνδριος και αρρωστοφοβικός είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημά του είναι η πολύ κλονισμένη υγεία του. Γι’ αυτό και έχει καλέσει όλους τους γιατρούς για να του βρουν θεραπεία. Μάταια όμως. Οι γιατροί – αλλά και κάθε είδους τσαρλατάνοι – δοκιμάζουν πάνω του όλες τις δοκιμασμένες και πειραματικές θεραπείες με σκοπό να τον απαλλάξουν από την «άγνωστη» ασθένειά του, ενώ ταυτόχρονα τον απαλλάσσουν και από τεράστια χρηματικά ποσά ως αμοιβή. Καθώς βλέπει ότι οι «επιστήμονες» προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του, Αγγελική, με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αδιαφορώντας αν εκείνη είναι ερωτευμένη με τον Κλεάνθη. Όταν η Αγγελική αντιδρά, ο Αργκάν με την προτροπή της δεύτερης συζύγου του της Μπελίνα, της ανακοινώνει ότι μοναδική της εναλλακτική είναι να κλειστεί σε μοναστήρι. Αυτοί που αναλαμβάνουν να τον συνεφέρουν είναι η υπηρέτριά του η Τουανέτα και ο αδερφός του ο Βεράλδος. Τον πείθουν να παραστήσει το νεκρό ώστε να ανακαλύψει ποιος τον εκμεταλλεύεται και ποιος τον νοιάζεται, ποιος τον επιβουλεύεται και ποιος πραγματικά τον αγαπάει.

Είναι όμως ο Αργκάν πράγματι ασθενής; Και αν ναι, ασθενεί από μια αρρώστια που μπορεί η ιατρική να θεραπεύσει; Ή μήπως είναι ένας ανασφαλής, φοβισμένος άνθρωπος που ενώ τα έχει όλα, προσπαθεί να βρει τι του φταίει και δεν είναι ευτυχισμένος και με πρόσχημα την κλονισμένη του υγεία πασχίζει να προκαλέσει τον ενδιαφέρον των γύρω του και να σιγουρευτεί ότι νοιάζονται για αυτόν; Και μήπως τελικά ο μολιερικός Αργκάν δεν διαφέρει και πολύ από τον σύγχρονο άνθρωπο που δεν ικανοποιείται με τίποτα και παρόλο που ζει μια άνετη οικογενειακή ζωή, συνειδητοποιεί τελικά ότι η βαθύτερη και σημαντικότερη ανάγκη του είναι να αγαπηθεί.

ΠΑΙΖΟΥΝ:

Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Νίκος Γκέλια, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης, Δημήτρης Φιλιππίδης

 

Οι Χειμερινοί Κολυμβητές,

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024

Οι Χειμερινοί Κολυμβητές θα εμφανιστούν β σε πλήρη απαρτία, “κάτω από τη μακρινή σιωπή των αστεριών, μέσα στο έμμονο ζουζουνητό της φωτισμένης πόλης”.

Θα παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα εφ’ όλης της ύλης, τραγούδια από την 45χρονη και βάλε παρουσία τους στη μουσική σκηνή με οκτώ δίσκους και πολλά ανέκδοτα.

Όπως γίνεται εδώ και πολλά χρόνια, θα διαμορφώσουν το πρόγραμμά τους βουτώντας στον παλμό της βραδιάς, ενώ θα πλαισιωθούν από φίλους που τραγουδούν και μέλη της χορωδίας CHORUS VIVENDI υπό τον Γιάννη Βρυζάκη.

Εκπρόσωποι της Σχολής της Θεσσαλονίκης που άλλαξε για πάντα το μουσικό τοπίο της χώρας, πέρασαν κι εκείνοι από το στούντιο Αγροτικόν του Νίκου Παπάζογλου, μαζί με τον Μανώλη Ρασούλη, τον Νίκο Ξυδάκη και τις Τρύπες, σε εποχές που τα Θεσσαλονικιώτικα τοπωνύμια όπως η Αρζεντίνα, η Αρετσού και ο Βαρδάρης ήταν στα χείλη όλων μας. Γνωστοί για τις άκρως επιτυχημένες live εμφανίσεις τους και τους φανατικούς οπαδούς τους, οι Χειμερινοί Κολυμβητές δίνουν μία διαφορετική, sui generis συναυλία, που μένει αξέχαστη σε όσους την έχουν παρακολουθήσει έστω και μία φορά.

Κάθε μία από τις σπάνιες συναυλίες τους είναι μια ζεστή και ουσιαστική συνομιλία με το κοινό τους, αλλά κι ένας διάλογος του παραδοσιακού με το μοντέρνο που δημιουργείται επί τόπου, “στους δρόμους που οι ίσκιοι μας ψάχνουν τ΄αστέρια”.

Οι Χειμερινοί Κολυμβητές είναι το μακροβιότερο ελληνικό μουσικό σχήμα, καθώς διανύουν την πέμπτη δεκαετία της δράσης τους, ξεκινώντας τις συναυλίες τους το 1979 και τη δισκογραφία τους το 1981. Βέβαια, ο κεντρικός τους πυρήνας είχε ξεκινήσει το 1965.